מנהל ת"ת: "רבותינו החליטו ללמוד ביום העצמאות כרגיל"

בציבור החרדי היחס ליום העצמאות, כמובן, אינו כיום חגיגי. כך גם בתלמוד התורה תורת ישעיהו בבני ברק שבניהולו של חבר מועצת העיר מיכאל קקון. בהתייחסות ללימודים ביום העצמאות אומר קקון לאתר 'קול חי' "בציבור החרדי לא משתתפים בכל טקסי יום העצמאות. כך החליטו רבותינו מאז ומתמיד"
ארי וידר | תמונת אילוסטרציה No Comments on מנהל ת"ת: "רבותינו החליטו ללמוד ביום העצמאות כרגיל"

פנייתה של עמותת חדו"ש לשר החינוך בדרישה לאכוף יום חופש על מוסדות החינוך החרדיים – מעוררת סערה • מיכאל קקון: "פנייה קנטרנית, הייתי מצפה מכולם לגלות סובלנות והבנה גם כאשר מדובר בדעה שונה"

צילום: Nati Shohat/Flash90
בציבור החרדי היחס ליום העצמאות, כמובן, אינו כיום חגיגי. כך גם בתלמוד התורה תורת ישעיהו בבני ברק שבניהולו של חבר מועצת העיר מיכאל קקון. בהתייחסות ללימודים ביום העצמאות אומר קקון לאתר 'קול חי' "בציבור החרדי לא משתתפים בכל טקסי יום העצמאות. כך החליטו רבותינו מאז ומתמיד"
12:03
30.04.24
יונת קפלן No Comments on לרתום את כוח ההתמדה בחזרה לשגרה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום העצמאות נחשב בישראל ליום חג, וככזה, מושבתים על פי חוק מוסדות החינוך הממלכתיים. לא כך נוהגים מרבית תלמודי התורה בציבור החרדי. רוב רובם של תלמודי התורה משתייכים למסגרות שאינו ממלכתיות ואף אינן מתוקצבות במלוא תקציב החינוך, וביום העצמאות הלימודים נמשכים בהם כסדרם.

בימים האחרונים פנה מנכ"ל עמותת חדו"ש עו"ד אורי רגב לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה שיאכוף את איסור הלימודים ביום העצמאות במוסדות הפטור החרדיים. רגב קרא לבנט לפתוח בהליכים משפטיים כנגד מוסדות שיפרו את ההוראה וכן להפסיק את העברת התקציבים אליהם. לדבריו, "המשך מימון מוסדות החינוך המחנכים לשלילת המדינה הוא מעשה של התאבדות מצד המדינה".

במכתבו לשר החינוך כתב רגב "מדי שנה לאחר יום העצמאות מתברר כי מוסדות לימוד רבים במגזר החרדי הפרו את חוק יום העצמאות והשבתון שנקבע בו, וקיימו לימודים כעניין שבשגרה. החלטתי לפנות אליך לפני יום העצמאות, בתקווה ובציפייה שתפסיק את העלמת העין מהתופעה השערורייתית".

בפניה לבנט הוא נקרא "ליזום נקיטת הליכים משפטיים ומשמעתיים נגד המוסדות שיפרו ביודעין ובכוונת מכוון הוראה זו ולהודיע שמשרדך יפסיק מיידית את המימון הניתן להם מקופת המדינה".

בציבור החרדי היחס ליום העצמאות, כמובן, אינו כיום חגיגי. כך גם בתלמוד התורה תורת ישעיהו בבני ברק שבניהולו של חבר מועצת העיר מיכאל קקון. בהתייחסות ללימודים ביום העצמאות אומר קקון לאתר 'קול חי' "בציבור החרדי לא משתתפים בכל טקסי יום העצמאות. כך החליטו רבותינו מאז ומתמיד".

לדברי מנהל הת"ת מיכאל קקון "מבחינתנו לימוד התורה הוא הערך העליון, ובכל עת שאפשר אנו משתדלים לקיים לימודים. כך בחג החנוכה, כך גם בחודש תמוז בעת שכל בתי הספר הממלכתיים יוצאים לחופש, ועל כן גם ביום העצמאות אנו מקיימים לימודים".

בתגובה לפניה שנעשתה לשר החינוך הוא אומר "הפניה שנעשתה לשר החינוך, היא בעיני קנטרנית ואין לה מקום. הייתי מצפה מכולם לגלות סובלנות והבנה גם כאשר מדובר בדעה שונה".



0 תגובות